28 januari 2014

Bloemen en applaus voor Wouter Bos

12 maart 2010

Zelden kom je mensen tegen met uitstraling en kennis en kunde en een hart voor de medemens zoals hij dat had. Ik heb hem de afgelopen jaren enkele keren mogen ontmoeten.
Vooral in een tijd dat mensen zich steeds meer tegen elkaar afzetten hebben we sociaal democraten nodig die hier een antwoord op hebben. iedereen telt mee. In Helmond zeggen we dan: eerst de mensen dan de stenen.

Slopend moet het zijn geweest om zoveel functies te combineren en toch nog een privéleven over te willen houden. Ik heb respect voor zijn keuze. Wat zullen we hem missen.

Job Cohen ken ik niet zo goed, nog nooit ontmoet. Wel is hij een man die staatsman kan zijn. een pracht van een carrière en een charisma zoals geen ander. (jammer voor het CDA maar je moet het hogere doel willen zien) Ongetwijfeld gaat dit in de strijd met Wilders helpen de boel bij elkaar te houden.

Wat het Helmondse betreft ben ik trots op een aantal raadsleden die nu nieuw zijn en het voor de PvdA moeten opnemen. Hun namen zijn soms wat moeilijker op te schrijven maar dat is niet belangrijk, ik heb al hun 06 nummers. Hun kleur is niet belangrijk als het maar rood is! Hun plannen zijn wel belangrijk als het maar sociaal democratisch is.

Wat zou het goed zijn voor Helmond als ze de kans krijgen zich te bewijzen. Helmond heeft uitstraling naar de rest van Nederland. Vaak gaat het dan over stenen. Laten we nu ook eens tonen dat we uitstraling hebben als het over integratie van mensen gaat.

Peter van Stiphout