23 februari 2016

Maandborrel 26 februari in de Cacaofabriek

De komende PvdA Helmond maandborrel zal op vrijdag 26 februari plaatsvinden. Deze februariborrel heeft een bijzonder karakter, het is namelijk een gezamenlijke borrel met D66 Helmond. De borrel vindt tussen 19.00 uur en 20.30 uur plaats in de centrale hal van de Cacaofabriek.

De gemeenteraadsfracties van PvdA en D66 werken sinds de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen op goede voet samen in de gemeenteraad. De besturen van de afdelingen hebben besloten ook met enige regelmaat de samenwerking op te zoeken. Het gaat om de eerste gezamenlijke activiteit van D66 en de PvdA in Helmond. Daarom organiseren we een gezamenlijke borrel met inhoudelijk programma. Het thema van het inhoudelijke programma is progressieve politiek in Helmond.

Het inhoudelijke programma vindt plaats in de vorm van een paneldiscussie. Er zal o.a. worden gesproken over wat progressieve politiek voor ons inhoud, of er een verschil is tussen landelijke en lokale progressieve politiek, hoe de progressieve partijen in Helmond in het verleden hebben samengewerkt en hoe er in de toekomst dient te worden samengewerkt. Naast fractievoorzitter Nourredine Zarroy van D66 neemt ons fractielid Mirjam van der Pijl in het panel plaats. Daarnaast zijn leden van progressieve samenwerkingspartijen in andere gemeenten benaderd om een bijdrage te leveren op basis van praktijkervaringen. Ook nodigen we leden van andere Helmondse partijen uit. Uiteraard is er tijdens de paneldiscussie ook veel ruimte voor interactie met de aanwezigen in de zaal. Arnold Otten zal de paneldiscussie leiden. Ook zal hij Statenleden Suat Kutlu (D66) en Stijn Smeulders (PvdA) interviewen over progressieve samenwerking in de provincie.

Het inhoudelijk programma wordt afgesloten met een gezellige borrel. We hopen je vrijdag de 26e te zien om 19:00 uur! Natuurlijk is het ook toegestaan om vrienden, kennissen, introducés, etc. mee te nemen. Zij zijn meer dan welkom!