3 februari 2016

PvdA bijdrage aan Peel 6.1 debat in de gemeenteraad

Tijdens de raadsvergadering van 2 februari 2016 heeft de PvdA fractie tegen het voorstel gestemd van het college om te kiezen voor een DienstVerleningOvereenkomst (DVO). Wij vinden het belangrijk om te weten hoe andere colleges in de Peel in dit dossier staan. Het is te betreuren dat de meerderheid van de raad hier niet op wilde wachten. Wij snappen de urgentie niet.

Wij zijn van mening dat het anders had gekund in dit dossier. We hebben het gevoel dat wij geen deelgenoot gemaakt van dit probleem, dit gevoel heeft de PvdA Helmond al sinds het interpellatie debat in juni 2015! Toen beloofde het college beterschap. Wij denken dat het beter was om geen besluit te nemen en met de collega Peelgemeenten weer om de tafel te gaan zitten. Wij hebben een belangrijke positie in de Peel en wij vrezen deze positie volledig te verliezen. Wij zitten niet te wachten op een donut-constructie-samenwerking, waarbij de omliggende gemeenten Helmond overslaan.

Zie hier de debat-bijdrage van fractievoorzitter Mohammed Chahim: PvdA Helmond bijdrage Peel 6.1 in gemeenteraad 2 februari