PvdA roept College op om mee te doen aan de statiegeldalliantie voor kleine plastic flesjes en blikjes

Door Mirjam van der Pijl op 31 januari 2018

We willen met z’n allen de wereld schoner en duurzamer maken. Steeds betere afvalscheiding draagt daar aan bij.  Maar nog beter is het eigenlijk om het produceren van afval zo veel mogelijk te voorkomen. Het heffen van statiegeld op kleine plastic flesjes en blikjes kan daar een flinke bijdrage aan leveren. Dat inzicht wordt door steeds meer gemeenten en instanties gedeeld. Op voordracht van ons raadslid Mirjam van der Pijl heeft nu ook de gemeenteraad van Helmond zich unaniem uitgesproken om zich aan te sluiten bij de alliantie van instellingen die dat proberen mogelijk te maken.

Zie hier voor de tekst waarin Mirjam ons standpunt gisteravond in de raadsvergadering uiteen heeft gezet:2018-01-30-Motie-Statiegeldalliantie-Tekst-Mirjam-van-der-Pijl

En hier voor de motie zelf: 2018-01-30-motie-aansluiting-statiegeldalliantie

Mirjam van der Pijl

Kandidaatstellingscommissie over Mirjam: “Mirjam is een zeer ervaren en gewaardeerde politica. Zij is nu raadslid in Helmond maar was ook raadslid en wethouder in Duiven, alsmede lid van Provinciale Staten in Gelderland. Mirjam vervult naast haar raadslidmaatschap diverse maatschappelijke (vrijwillige) functies. Mirjam heeft een goede inhoudelijke en verbindende rol gespeeld in de fractie. Inhoudelijk vooral actief geweest binnen het