PvdA stelt ondermaatse renovatie Leonardusbuurt aan de kaak!

Door Mohammed Chahim op 7 februari 2018

De afgelopen weken heeft de PvdA Helmond een aantal bezoekjes gebracht aan renovatieprojecten in de Leonardusbuurt. Want de afgelopen periode hadden wij van diverse inwoners van de Leonardusbuurt ontevreden geluiden gehoord over de resultaten van de renovatie door Volksbelang. Wij wilden daarom met eigen ogen zien wat er speelt.

En dat viel ons niet mee…

Wij constateren dat er de afgelopen jaren veel gebeurd is in deze buurt. Er is veel geïnvesteerd in de openbare ruimte door de gemeente en huizen zijn aan de buitenkant mooi opgeknapt door Volksbelang. Maar wij zijn ook in diverse huizen binnen geweest en daar schrokken we soms echt. Voor de binnenkant lijkt in te veel gevallen geen geld en aandacht te zijn. En wat misschien ons nog wel het meeste heeft doen schrikken: er lijkt sprake van willekeur. Sommige huizen zijn ook van binnen prachtig opgeknapt met nieuwe keukens, badkamers en toiletten. Maar er zijn ook tientallen huizen, waar binnen niets of nauwelijks iets is verbeterd. Waar mensen leven in vochtige en tochtende huizen, waar de schimmels in de badkamer tegen de muur omhoog klimmen, waar leidingen en bedrading in keukens voor gevaarlijke situaties zorgen.

Zie hier de open brief die wij hierover vandaag naar de directie van Volksbelang hebben gestuurd: 2018-01-30-vragen-aan-Volksbelang-Leonarduswijk-renovatie

En zie hier de raadsvragen die wij hierover vandaag aan het College hebben gesteld: 2018-02-07-vragen-aan-College-inzake-renovatie-Leonarduswijk

Mohammed Chahim

Kandidaatstellingscommissie over Mohammed “Mohammed leidt meerdere wetenschappelijke onderzoeken bij TNO. Hij heeft een mooie staat van dienst bij de PvdA Helmond en de gemeenteraad van Helmond. Zijn kwaliteiten staan wat de adviescommissie betreft niet ter discussie. Mohammed is kandidaat voor de vierde periode, en heeft de ambitie lijsttrekker te worden. Hij is daarvoor de enige beschikbare kandidaat en