6 september 2012

Rode karavaan trekt door Peelregio

Op vrijdag 7 september voeren vijf PvdA-afdelingen in de Peelregio gezamenlijk campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Een grote groep vrijwilligers toert per rode dubbeldekker door Helmond, Someren, Asten, Deurne, Gemert en Beek en Donk.

Aan boord van de bus zijn maar liefst zes prominente PvdA’ers onder wie de kandidaat Kamerleden Martijn van Dam, Michiel Servaes, Attje Kuiken en Ward Deckers.

Samen met de Brabantse Statenleden Annegien Wijnands (fractievoorzitter en lijstduwer), Stijn Smeulders en Antoinette Knoet-Michels zullen de kandidaat-Kamerleden in elke gemeente halt houden en op straat met mensen in gesprek gaan over de komende Tweede Kamerverkiezingen. Ze krijgen daarbij gezelschap van o.a. de lokale wethouders Theo Maas (Someren) en Jasper Ragetlie (Deurne).

De lokale afdelingen verzorgen ieder een eigen invulling waarbij verschillende thema’s aan de orde komen die lokaal van belang zijn en waarop landelijke politiek een grote invloed heeft. De PvdA heeft met haar lokale bestuurders en politici zeer regelmatig contact en zo een belangrijke invloed op die landelijke politiek. Het is goed dat juist in deze verkiezingstijd de kandidaat-leden niet alleen hún verhaal vertellen, maar juist ook onze lokale verhalen meenemen en met het publiek daarover in gesprek gaan.

In Someren krijgt de delegatie uit handen van de 13-jarige Björn Kusters het boek ‘Ik ben Björn (deel 1)’ overhandigd. In zijn eerste boek beschrijft Björn wie hij is, wat hij belangrijk vind, en over zijn ervaringen op basisschool ‘De Diamant in Someren’. Kleine bijkomstigheid; hij heeft Downsyndroom. Daarvan zegt hij zelf: ‘Anderen vinden dat bijzonder, voor mij is het gewoon’.

Het schema van de Rode Peelkaravaan:

12.00 Verzamelen bij de hoofingang van de Kasteeltuin Helmond

12.30 Vertrek naar Someren

13.00 Pleincampagne Wilhelminaplein (Jumbo)

13.45 Vertrek naar Asten

14.00 Pleincampagne Midas Winkelcentrum

14.45 Vertrek naar Deurne

15.00 Pleincampagne De Markt

15.45 Vertrek naar Gemert

16.00 Pleincampagne Gemeentehuis

16.45 Vertrek naar Beek en Donk

17.00 Pleincampagne Heuvel

17.45 Vertrek naar Helmond

19.00 Slotbijeenkomst bij Grand café Zeezicht bij de Stadsbrug

20.15 Zwevende kiezerscafé met Martijn van Dam en live-muziek!

.