3 maart 2014

Sollicitatieprocedure wethouder

Op 19 maart verwachten wij een mooie verkiezingsuitslag te behalen. Bij een positieve uitslag van een eventueel coalitieoverleg zullen wij behoefte hebben aan personen die een wethouderspositie in willen vullen.

De procedure hiervoor start binnenkort en zal bestaan uit een gesprek met een selectiecommissie bestaande uit Erik van Merrienboer, Geertje Boon en Thom van den Brule die een eerste schifting aan zal brengen, kwaliteiten in kaart brengt en mogelijke aandachtspunten zal formuleren voor een vervolggesprek met de afdelingsvoorzitter en onze lijsttrekker.

Leden die interesse hebben om voor een wethouderspositie in aanmerking te komen of die personen hiervoor willen voordragen/onder de aandacht van het bestuur willen brengen worden verzocht dit te melden voor 8 maart. De sollicitatieprocedure staat ook open voor niet-Helmondse PvdA-leden.

Het gesprek met de commissie zal plaatsvinden op 11 maart 2014 en, afhankelijk van het aantal kandidaten, mogelijk op 12 maart 2014. Een eventueel vervolggesprek wordt in overleg gepland rondom 19 maart.

Wij verzoeken u uw sollicitatiebrief te completeren met een recent CV. Voor uw sollicitatie kunt u het wethoudersprofiel van het Centrum voor Lokaal Bestuur als richtlijn gebruiken.

U kunt uw sollicitatie richten aan het secretariaat van de afdeling:
Secretaris PvdA Helmond
Bosselaan 4
5702 NV Helmond
E-mailadres: info@thomashuishelmond.nl

Eventuele vragen kunt u altijd stellen aan het secretariaat van de afdeling die deze dan zal beantwoorden of door zal leiden richting beantwoording door de selectiecommissie.

Met vriendelijke groet,

Bestuur PvdA afdeling Helmond